
Rekrutacja na szkolenia CDE 2022-2023
OFERTA FORM DOSKONALENIA na rok szkolny 2022/2023
Termin nadsyłania zgłoszeń do 30 września 2022 r.
Informacje w sprawie rekrutacji do PROJEKTÓW, SZKOLEŃ, CEN i TERMINÓW udostępnione są w formie elektronicznej oraz na stronie www.centrumcde.pl
-
Lp. Tytuł formy czas 00 Bezpłatne szkolenia z TIK dla nauczycieli z woj. wielkopolskiego realizowane w ramach projektu grantowego: CYFROWA WIELKOPOLSKA III EDYCJA”. Zgłoszenia cały rok szkolny 2022/2023 e-mail: szkolenia@centrumcde.pl 32h 001 AKADEMIA SPECJALISTY RODZICA W ŚRODOWISKU OSÓB ZE SPE (moduły do wyboru na stronie www.cdentrumcde.pl) 6x6h 002 AKADEMIA SPECJALISTY DLA DYREKTORA SZKOŁY/ PLACÓWKI W ŚRODOWISKU OSÓB ZE SPE. (moduły do wyboru na stronie www.cdentrumcde.pl) 18 003 AKADEMIA SPECJALISTY DLA NAUCZYCIELI W ŚRODOWISKU OSÓB ZE SPE (moduły do wyboru na stronie www.cdentrumcde.pl) 24 004 AKADEMIA SPECJALISTY DLA PEDAGOGÓW I PSYCHOLOGÓW W ŚRODOWISKU OSÓB ZE SPE. (moduły do wyboru na stronie www.cdentrumcde.pl) 36 005 AKADEMIA SPECJALISTY DLA PRACOWNIKÓW JTS W ŚRODOWISKU OSÓB ZE SPE. (moduły do wyboru na stronie www.cdentrumcde.pl) 36 006 AKADEMIA SPECJALISTY DLA KURATORÓW SĄDOWYCH, PRACOWNIKÓW SOCJALNYCH, PIELĘGNIAREK W ŚRODOWISKU OSÓB ZE SPE, (moduły do wyboru jw) 36 1. Aktywne metody nauczania i uczenia się w kontekście założeń edukacji włączającej. Szkoła realizuje podstawę programową i rozwija kompetencje uczniów w klasie zróżnicowanej. Jak rozwijać uczniów bazując na jego mocnych stronach z uwzględnieniem potrzeb SPE. (Oferta szczególnie dla Rad pedagogicznych) 2×4 2. Ocena pracy nauczyciela w świetle nowych obowiązujących przepisów. Warsztat dla dyrektorów i nauczycieli. 8 3. Ocena pracy nauczyciela w tym dyrektora placówki w świetle nowych obowiązujących przepisów. Warsztat dla dyrektorów i nauczycieli. 8 4. Awans zawodowy nauczyciela – przygotowanie dokumentacji z uwzględnieniem zmian w prawie oświatowym. 8 5. Jak wykorzystać wyniki z diagnoz i egzaminu zewnętrznego do podniesienia jakości pracy szkoły – od diagnozy do efektów” (dla Rad pedagogicznych). 2×4 6. Tworzenie koncepcji pracy szkoły a planowanie jej rozwoju zgodnie z bieżącymi wytycznymi reformy edukacji. 8 7. Jak przygotować projekt ze środków UE w obszarze edukacji? Warsztat dla dyrektorów i nauczycieli. 8 8. Jak zarządzać projektami ze środków UE w obszarze edukacji? Warsztat dla dyrektorów i nauczycieli. 8 9. Pozyskiwanie środków na działalność fundacji/stowarzyszeń. 8 10. Realizacja projektów unijnych przez placówki (szkoły) posiadające akredytację.” Warsztat dla dyrektorów i nauczycieli. 8 11. „Matura Nowa”- w świetle nowych obowiązujących przepisów. Warsztat dla dyrektorów i nauczycieli. 8 12. Twoja wewnętrzna siła – rozwój kontra wypalenie. 6 13. Jak radzić sobie ze stresem? Trening umiejętności. 8 14. Najważniejsze narzędzie pracy nauczyciela. Emisja i higiena głosu. Praca głosem w pracy i przeciwdziałanie chorobom. 16/8 15. Rola kompetencji kluczowych ucznia w planowaniu pracy nauczyciela. Kiedy kształtujemy KK świadomie? Warsztat metodyczny dla nauczycieli 8 16. Edukacja medialna w klasach I-IV z wykorzystaniem TIK. Platforma edukacyjna „Matematyka bez reszty” i „Metoda projektu” 8 17. NOWOŚĆ! Ocena funkcjonalna ucznia w przedszkolu i szkole. Od diagnozy po ewaluację zgodnie z założeniami edukacji włączającej. 8 18. „Dostępna szkoła” w myśl edukacji włączającej. (Przygotowanie przestrzeni i warsztatu pracy nauczyciela pod kątem pracy w zróżnicowanej klasie. 8 19. Jak stopniować trudność zadań i treści dla uczniów o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych w tym SPE? – przygotowanie nauczyciela do pracy w zróżnicowanej klasie. 8 20. Edukacja medialna. Wykorzystanie e-podręczników w procesie nauczania, zasoby platformy ZPE do pracy z uczniem ze SPE. 8 21. Pracuję kreatywnie na lekcjach przedmiotu- zasoby platformy ZPE, jak dobrać program, e-materiały do pracy w zróżnicowanej klasie. (I, II i II etap edukacyjny) 8 22. Nie dajcie się przestraszyć, jak uczyć filozofii i etyki w szkole. 8 23. Kompetencje kluczowe a sukces ucznia. Od diagnozy po ewaluację. (szkolenia również dla rad pedagogicznych) 8 24. Edukacja regionalna – czyli wycieczki edukacyjne dla uczniów. Poznajemy historię i geografię regionu. Projekt AMP: Akademia Młodego Podróżnika 6 25. Jak uczyć inaczej? Skuteczne nauczanie w oparciu o zasady UDL..Narzędziownik nauczyciela. 6 26. Szkoła ucząca się – spacer edukacyjny, lekcje koleżeńskie a superwizja w praktyce szkolnej nauczyciela. 4 27. ROLA JĘZYKA W BUDOWANIU OBRAZU ŚWIATA NA PRZYKŁADZIE FILMU „Sonata” – warsztat metodyczny dla nauczycieli w środowisku zróżnicowanym. (SPE) 8 28. NIEPEŁNOSPRAWNY W PEŁNI SPRAWNY. JAK POSTRZEGAM NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ? – warsztat metodyczny dla nauczycieli w środowisku zróżnicowanym. (SPE) 8 29. Wywiadówka inaczej- czyli jak współpracować rodzicami w zreformowanej szkole? 8 30. Rola norm i zasad w pracy z młodzieżą a kompetencje kluczowe. Kompetencje wychowawcze nauczycieli i wychowawców. 8 31. Kary i nagrody w wychowaniu wg koncepcji T. Gordona „Wychowanie bez porażek”. 8 32. Motywowanie do nauki. Jak rozmawiać z dzieckiem, aby się uczyło? Warsztat ukierunkowany na dziecko./ lub ukierunkowany na nauczyciela 8 33. Jak doskonalić cechy dobrego pedagoga – wychowawcy. Kompetencje wychowawcze nauczycieli. Trening umiejętności. 8 34. Postawy i wartości – wyzwanie dla relacji. „Wychowanie do wartości a kształtowanie postaw” 8 35. Tutoring w szkole. Czyli o spersonalizowanej metodzie nauczania i wychowania w szkole. Warsztat dla nauczycieli i wychowawców. 8 36. Jak rozwijać zdolności kierunkowe i twórcze zdolności uczniów?- rozpoznanie i rozwój „mocnych stron ucznia” 8 37. Empatia w pracy nauczyciela. Warsztat nt. budowania trwałych relacji z uczniami, nauczycielami oraz w życiu prywatnym. 8 38. Pozytywna Dyscyplina w klasie – wsparcie procesu wychowawczego. Warsztat dla dyrektorów, nauczycieli, psychologów i terapeutów. 4 39. PERŁY MOTYWACJI. Warsztat o monitorowaniu własnej motywacji nauczyciela i angażowaniu uczniów w procesy edukacyjne. 12 40. DESIGN THINKING – projektowanie innowacyjnych rozwiązań. 4 41. DESIGN THINKING – myślenie projektowe w szkole. 8 42. MYŚLENIE KRYTCZNE W KLASIE – czyli rozwijać myślenie krytyczne swoich uczniów. 8 43. MYŚLENIE KRYTCZNE W PRAKTYCE SZKOLNEJ – czyli kształtowanie umiejętności myślenia krytycznego uczniów w praktyce. 16 44. MEDIACJE RÓWIEŚNICZE jako metoda wychowawcza w szkole. 4 45. MEDIACJE RÓWIEŚNICZE jako sposób rozwiązywania konfliktów. 8 46. MEDIACJE RÓWIEŚNICZE W SZKOLE-praktyczne przejście przez cały proces mediacji w szkole z wykorzystaniem narzędzi i technik mediacyjnych. 16 47. Praca z dzieckiem autystycznym. Podstawowe metody i zasady pracy. 8 48. AAC- Komunikacja alternatywna i wspomagająca w pracy z problemami komunikacyjnymi. Wprowadzenie do AAC. 8 49. Gry i zabawy przeciwko agresji – warsztat psychoedukacyjny. 10 50. Być bliżej dziecka. Jak reagować na przejawy seksualności dzieci i młodzieży w wieku szkolnym. 20 51. LOGORYTMIKA jako forma uzupełniająca terapię dziecka z deficytami mowy, ruchu oraz percepcji słuchowej i wzrokowej. 6 52. Wspieranie rozwoju i funkcjonowania dzieci leworęcznych i z zaburzeniami lateralizacji. 8 53. Warunki diagnozowania i orzekania oraz sposoby pracy z dziećmi słabowidzącymi i niewidzącymi w ujęciu tyflopedagogiki. 8 54. Profilaktyka logopedyczna w przedszkolu. 10 55. Kurs instruktażowy dla nauczycieli – KIEROWNIKÓW WYCIECZEK SZKOLNYCH 10 56. Kurs kwalifikacyjny dla kierowników wypoczynku dla dzieci i młodzieży. 36 57. Kurs wychowawców wypoczynku. 6 58. Pierwsza pomoc przedmedyczna BLS. 10 59. Jak uczyć języków obcych dzieci i młodzież ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE)? 8h
-
60. NOWOŚĆ! Nowoczesne doradztwo zawodowe z wykorzystaniem zasobów cyfrowych. 8 61. Nowoczesne i skuteczne nauczanie języka angielskiego w klasach I-III”– warsztat metodyczny dla nauczyciela z uwzględnieniem potrzeb edukacyjnych uczniów ze SPE 8 62. „Europejskie Portfolio Językowe” jako nieodłączny element nowoczesnego nauczania języków obcych. 8
Tag:kursy, doskonalenie, dyrektor, nauczyciel, projekt, szkolenie, warsztaty